måndag 20 maj 2013

Bloggtorka...

Total bloggtorka senaste tiden. Livet rullar på som vanligt.
Vissa dagar skäller jag bara känns det som, torkar snoriga näsor, byter blöjor, lagar mat, torkar rumpor, städar, tröstar,besöker den ena lekplatsen efter den andra. Stadsbondgården ungefär två gånger i veckan. Behöver jag säga att jag dör lite av tristessen av att gå hemma. Att jag nu faktiskt längtar efter mitt jobb, efter att göra något vettigt, att komma hem på kvällen och känna en tillfredsställelse över att ha gjort något, bidragit till ekonomin. Jag trodde inte att jag skulle tröttna men nu har jag gjort det.
Tvåbarnsmamma livet var inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag har nog aldrig känt mig så sliten och så trött och ibland så otillräcklig. Från att ha varit ganska skärpt, alltid kommit i tid och hållt koll på saker till att vara helt hjärndöd, fullkomligt omöjligt att passa tider, glömmer bort saker och har ett minne som en guldfisk.
Ska jag vara ärlig så tycker jag det är skönt att barnen blir äldre. Att lilla Ellen har blivit 1 år och går själv, att hon har börjat prata lite är bara så skönt samtidigt som jag fasar för att skola in henne på dagis, min lilla böna, hur ska det gå!? Hon som är så vansinnigt mammig. Och jag är så glad att dom båda sover hela nätter, hur underbart skönt är inte det. Vetskapen av att det blir inga fler amningsnätter, spädbarnstiden kommer aldrig tillbaka, inte i vårt hushåll iallafall och det känns skönt att veta.
Nä det är ingen dans på små rosa rosor att vara mammaledig även om det vissa stunder såklart är underbart.
På onsdag hoppar jag in och jobbar en kväll, längtar! Kanske kan det bidra till att jag tycker det är lite roligare att vara hemma.

Måste tipsa alla er som inte har varit inne på Meekatts blogg. Världens bästa blogg. Hon skriver så jäkla bra och hon slår huvudet på spiken så ofta. Älskar hennes blogg och läser den dagligen!

www.meekatt.com (För sån é jag) Läs; 10 bra saker med att ha en bebis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar