torsdag 23 maj 2013

Hjärngympa

Det var 14 månader sen sist som jag jobbade. Ringrostig som bara den och en slö hjärna som varit "ledig" alldeles för länge. Den är helt inställd på legobygge, lekplatshäng och Kiss & bajs.. och det blir man ju smart av, jätte smart! Nä det kändes att det var dags att fräscha upp minnet, träffa kollegor och patienter och få jobba lite med hjärnan. Lite semester är det ju även om det är jobb, inga skrikiga barn som drar mig i byxorna, ingen som trotsar och att få gå på toaletten helt själv med STÄNGD dörr.. ganska skönt faktiskt.
Men som alltid på avdelningen är det en hel del att göra så även denna kväll, men jag hängde i. Klockan sju var jag helt slut och hade gärna gått hem och lagt mig. Tar på krafterna! Målet var att patienterna skulle överleva kvällen och det gjorde dom! Fick en rent ut sagt BLÖT cykeltur hem. Det blåste och ösregnade och var kallt. Fy!

Men nu är jag back at home, en dag hemma med barnen. Torsdag = ledig dag för Hugo. What to do!? Alla verkar vara upptagna med sitt, Ellen är lite små förkyld. Får bli lekplatshäng. Men imorgon är det ju fredag (igen!) och snart helg.

På lördag är det invigning på Pepes!!! Wiihooo! Jag som inte varit på pepes på säkert 4 år! Så på lördag bär det av mot Båstad och Linda för en helkväll/natt som på den gamla goda tiden! Ska bli riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar