tisdag 14 augusti 2012

Ångest!

Vi står i valet och kvalet att byta förskola... har ju berättat här tidigare att vi tycker det är rörigt och stökigt på den förskola H går på nu. Dom är ca 70 barn fördelat på två grupper, så det är många barn! I våras sökte jag till ett annat kommunalt dagis som ligger nära där vi bor (Aleskogens förskola). Det ligger ca 10 min från vårat hem istället för 35 min som det är till Vittra. Fick hem papper i förra veckan på att vi fått en plats...! Trodde inte vi skulle få det eftersom jag sökte så sent. Har en vecka på oss att svara på om vi vill ha platsen. Därav denna extrema ångest! Väger för och nackdelar hela dagarna men blir inte mycket klokare. Vill ju bara att H ska ha det så bra som möjligt och trivas! På Aleskogen är dom ca 15 barn i varje grupp, men gick in på kommunens hemsida och såg att i den grupp H ska börja i är dom 8 barn. Dom är ute mycket och har en jätte fin utegård, var förbi där idag för att se om jag fick någon magkänsla! Mitt i allt detta kommer grannen och tipsar om montessori som hennes barn går på och som tydligen ska vara jätte bra, enligt henne, så jag skickade in en ansökan dit också men där är lång kö.
Någon som har erfarenhet att byta förskola!?

2 kommentarer:

  1. Hej Tessan,
    Hoppas att du och familjen mår bra!
    Samuel började hos dagmamma när han var 1,5 år men vi kände efter knappt 1 år att detta inte var något för honom. Han gillar och ha fler runt omkring sig och det fanns det inte hos dagmamman.
    Jag hade också reagerat när det är så storabarngrupper som det är på H´s dagis just nu. Alldeles förstora grupper! Så att ni ska byta tycker jag. Jag hade tänkt om det fanns barn på någon av dagisen som han sen ev kommer gå med i skolan. När där någon han kan leka med hemma, för det är sådan som kommer snart när han börjar bli större. Kommer det vara möljighet och ha Ellen där??!!
    Lite så hade jag tänkt!
    Lycka till!!
    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Tack Pernilla för dina rader! Inte lätt alls detta men vi har bestämt oss för att byta, ena dagen känns det rätt andra helt fel. Blir knäpp på mina känslor som far runt som ett yrväder i kroppen. Hoppas det är bra med dig så bra som det kan vara! Stor KRAM

    SvaraRadera