måndag 6 augusti 2012

Ängelholms hembygdspark i ösregn...


Vaknade i morse vid 05.00 av att hela huset skakade, kändes som sängen skumpade runt och ett himla oljud. Vad är det som händer sa jag till Ola och puttade på honom, ingen reaktion. Hallå, puttade igen, ingen reaktion då heller. Gick upp och kollade ut men såg lugnt och fint ut på gatan. Låg och småslumrade men kunde inte riktigt somna om. Jordbävning alltså...otäckt! Vilka krafter! Tur vi har larm på huset, för min käre man är inte mycket till hjälp om det skulle hända nått när han väl somnat :) 
Vi hade bestämt med järngänget att åka till hembygdsparken i Ä-holm, vilken tur att jag packade ner regnkläderna... för vilket ösregn! Hann dock leka på lekplatsen, titta på några hungriga grisar och äta köttbullar sen gav vi upp och körde till Båstad för att hälsa på mormor och Ola. Jag, Ellen och mamma åkte till Boarp. Handlade på lågprisladan, som för övrigt inte borde få kalla sig lågprisladan...så DYRT! Tacka vet jag Ullared! Gick in en sväng på blomsterbutiken, ojojoj, vilka blommor, och så mycket krukor och inredning! Plantagen kan slänga sig i väggen, ska aldrig handla där mer, det blir Boarp i stället! Köpte krukor och ett litet växthus till mannen med dom gröna fingrarna! 

1 kommentar:

  1. Så mysigt att åka iväg på utflykt allihopa idag! Stina var verkligen glad över att träffa sina pojkar igen! Ändå ganska mysigt att sitta ute under taket och äta när regnet öste ner,
    Kram

    SvaraRadera