onsdag 1 januari 2014

2014 Kärlekens År

Så var julen över, januari är här. Granen åkte ut i förr går och julgardinerna byttes ut igår. Julgardinerna passade inte ihop med min nyårsdukning! Stjärnor och adventsljustakar kan få stå kvar någon vecka till.
2013 har varit ett hyffsat år. Började året som mammaledig. Har varit en sliten mamma. Det är tyfft nät barnen är små. Började jobba, barnen började på dagis. Dagarna har rullat på. 2014 kommer gå i kärlekens tecken, det kommer bli ett bra år. Det känner jag på mig! Jag ska vara piggare,  jag ska ta hand om mig bättre, stå för det jag tror på och känner. Jag ska våga säga nej och jag ska fortsätta att göra mitt bästa med att uppfostra våra små hjärtegryn.
Idag är vi slitna! Nyår firade vi med goda vänner hemma hos oss. Barnen var på topp! Det serverades gratinerad hummer, potatisgratäng, helstekt fläskfile och rödvinssås och fransk chokladtårta med doppade jordgubbar i vit choklad till efterrätt. Underbart god mat! Det blev en minst sagt oväntad seger i När och fjärran pch tolvslaget firades in med skumpa och rislyktor.  Barnen (stina pch Hugo) höll sig vakna till 00.30. Sen stupade dom! 
Gott nytt år!


En fördrink till dom minsta att skåla med. Nypressad äpplejuice och sprit(e) 


I föräldrarnas glas var det starkare dryck.


Lilla Elle höll sig vaken till 21.30 men skulle givetvis upp 06.30...


En bukett tulpaner får en att längta ännu mer till våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar