onsdag 8 januari 2014

Vardagen här!

Så var jul och nyår över för den här gången. Nu ska vi bara ta oss igenom 3 kalla dryga månader innan våren och sommaren kommer, innan man kan slappna av med ni vet vad! Jag längtar så jag spricker! Vill ha vår nu! Kommer aldrig bli någon vintermänniska!
Igår började jag jobba igen efter 2 veckors föräldrarledigt. Har haft en helt underbar ledighet.  Vi har hunnit med det mesta. Ligga och slötitta på film, sova till 9, vara uppe länge på kvällarna utan att ögonen känns som blyklumpar, rensa, städa och köra till tippen. Hälsa på här och där. Fira jul och nyår. Alla borde få vara lediga över jul och nyår. Kändes ganska lagom dessutom med två veckor.
Men nu är vi igång igen. Barnen tyckte det var jobbigt att bli lämnade igår på dagis. Lika jobbigt tyckte jag det var. Att en känsla kan vara så tvetydig. Lika skönt det är att lämna över guldklimparna till dagis till deras underbara fröknar för att få en gnutta egentid innan jobbet kallar,  lika tom och likgiltig känner man sig när man kommer hem till ett knäpptyst hus, bakom sig har man lämnat två ledsna barn som skriker efter mamma när man går. .. det tar musten ur vem som helst! 
Idag gick det däremot lättare, glada och pigga sprang dom in i morse när vi lämnade.

Vad dom lär sig på dagis! Idag när jag var med hugo på toa utbrast han - sit down please! Haha. Vad betyder det frågade jag som att jag inte visste. .. -sätt dig ner! Och så kan han räkna till eleven på engelska! Fantastiskt! På vittra framhölls det ofta att där hade dom minsann engelsktalande pedagoger och det var ju så himla bra och pedagogisk. Men jag ska säga er att dom lär sig lika bra på en vanlig kommunal förskola! 

Så vardagen har infunnit sig, ganska skönt men saknar sovmorgon! 
Bjuder på några bilder från måndags då jag var och red mammas fina häst Nisse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar