fredag 6 december 2013

På egna ben, julbord och dagishämtning

Äntligen fredag! Det har varit en lång och hektisk vecka. Barnen har varit mer på dagis än hemma känns det som. Fast jag tror inte dom klagar. Dom verkar ha kul där. Övar på luciatåg, leker med sina kompisar och hittar på massa saker. Idag spelade Ellen trummor när jag kom och hämta. Sen gick hon runt och vinkade till alla innan vi skulle gå. När jag lämnar springer hon in och börjar leka utan att säga hejdå...



I går var det julbord med jobbet på Tylöhus, mitt i värsta stormen. Som det blåste och snöade. När vi skulle hem visste vi att där låg träd på vägen så vi körde i samlad trupp ifall det skulle vara helt stopp. På ett ställe fick vi köra på cykelbanan en bit för att ta oss förbi ett träd. Hatar att vara ute när det är busväder. Klass 3 varning dessutom.

Första dagarna är nu gjorda på egna ben på dagvården! Det är så kul att testa på något nytt. Det behöver jag! Det är verkligen en utmaning och ett helt nytt sätt att jobba än vad jag är van vid! Så det är inte konstigt att man är helt slut efter denna veckan, hjärnan har fått jobba på högvarv. Och vilken lyx att börja 8 på morgonen! Super skönt!

Nu blir det idol final. Ingen finalist som jag hejjat på tyvärr, tycker varken Kevin eller Elin är bra men det är ju kul att se ändå. Hade velat se Jens i final. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar