måndag 9 december 2013

Bekänten

Mamma, kan jag få ett glas vatten
Mamma, jag vill ha flingor
Inte dom flingorna
Mamma, jag vill ha mer yoghurt
Mamma, jag är kissig
Mamma, jag vill se film, kan du sätta igång filmen?
Mamma, nu vill jag leka med lera.
Mamma, jag är hungrig
Nej, jag vill INTE ha köttfärsås
Mamma, jag vill ha kaka till fika
Mamma, jag måste bajsa
Jag vill INTE klä på mig

Mamma, mamma, mamma....MAMMA!!!

Kära tomten, jag önskar mig
Att få sitta ner en hel måltid
Få gå på toaletten ifred, duscha och raka benen
Sitta ner i soffan en hel dag och läsa en spännande bok
Handla julklappar utan gnälliga barn
Baka ifred utan nyfikna ungar som ska ner i smeten och hjälpa till
Bädda ner mig i soffan en mulen dag och se vuxenfilm hela dagen lång med en stor påse godis... när inträffade det senast!?

Idag känner jag mig som bekänten här hemma. Eller det gör jag dom flesta dagar. Lite lyx hade inte suttit fel. Att bara få vara jag och inte mamma, att få vara Olas sambo eller fästmö som det så fult heter, att bara vara vi det är något jag längtar efter jätte mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar