söndag 4 augusti 2013

Heldag i Båstad

Besök i stallet där mammas häst står, mitt gamla "place" där jag i stort sett är uppvuxen. Underbara underbara stallet. Jag började rida när jag var 7 år, i början var jag rädd men mamma var envis och tyckte jag skulle testa några gånger till. Tur var väl det frö jag blev fast. Red till jag var 17 år då jag fick sluta pga anorexin. Och sen var det liksom svårt att ta upp ridinigen igen, det blev aldrig av. Men jag kan sakna det otroligt mycket. 



Tog med Linda och hennes hästtokiga lilla Stina till stallet. Vi fick rida allihopa! Stina var eld och lågor! Hugo tuffade till sig och provade han med! Jag red och pustade, min kondis är urusel. Musklerna som används när man rider har inte använts på många många år... men nu vet jag att jag har dom musklerna kvar....!!! Ajajaj! 




Det blev mockning och sen skulle hästarnas mat fixas. Hugo visade var allt fanns. Han brukar vara med mormor i stallet. 



Efter ridningen blev det lunch och sen åkte vi in till Båstad för bad på stranden. Det var varmt, riktigt hett så mer än så orkade vi inte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar