onsdag 21 augusti 2013

Det rullar på!

Inskolningen på dagis går väldigt bra, över förväntan! Ellen är en liten tuffing. De andra barnen gråter och skriker när mammorna lämnar  dom men inte Ellen... hon fortsätter leka, säger mamma ett par gånger men bryr sig inte jätte mycket över att jag har lämnat rummet.
Idag när jag kom fick jag vända i dörren. Dags att lämna på riktigt. Du får gå hem en sväng sa fröken. Jaha...! Kändes ganska naket att gå hem utan vagn och barn men ganska skönt att känna den friheten ibland. Gick hem och städade toaletten...
Hugo är på sin avdelningen och det fungerar över förväntan. Idag hade han suttit och sjungit vid matbordet och var jätte glad när jag kom. Tror faktiskt att det är bra att slippa lillasyster och få umgås med barn i sin egen ålder. Troligtvis kommer han utvecklas massor i höst! Fröknarna där är också helt fantastiska, vilka pärlor dom har hittat! Känner mig så trygg!
Stora testet kom idag, luncha på dagis... handspriten var med i väskan ;) Måste säga att dom jobbar mycket med att hålla iordning och det är rent och fräscht när man äter. Kastrull och andra uppläggningsfat ställs på bordet, fröknarna lägger upp så inga smutsiga fingrar i maten. Barnen är fantastiskt duktiga på att äta och sitta kvar och vänta. Ellen däremot har inte riktigt lärt sig det än... !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar