torsdag 19 januari 2012

v.25

Har varit på MVC idag för provtagning och mätning. Hade hoppats på att få ett ultraljud till så vi kan bekräfta könet, känns så konstigt att "halvt" veta.. Men det gick dom inte med på, vilket jag misstänkt. Får bli ett ultraljud på någon privat klinik i så fall, men det är ju så dyrt!
Lille Rut (får bli arb.namn på den lille bebisen, kommer från Evve och Olle, Hugo hette Hjördis) växer och hjärtljuden tickade på. 147 s/min. Ingen diabetes och Hb har sjunkt en del. Vad gäller önskan om ett kejsarsnitt så ska jag få träffa läkaren i slutet av januari.

Har fått foglossning och ischias, värker och strålar i mitt vä ben och i bäckenet. Har fått låna ett höftbälte som trcker in höfterna, det använder jag numer på jobbet och det hjälper en del. Vårt hus är inte riktigt anpassat för en gravid kvinna med foglossning. Att gå i trappor känns!!! och vi har en hel del trappsteg i vårt hus!

Är nu ledig i 5 dagar, så skönt att vara ifrån caliciavdelningen ett tag. Hoppas på en "frisk" avd när jag kommer tillbaka! Ikväll kommer farmor och farfar (Karin och Mats) och stannar hela helgen. Projekt renovering av ovanvåningen del 2 startar i helgen!

3 kommentarer:

  1. Usch då....din stackare!!! Men kan du inte få TENS-plattor?? Det hjälpte mig! Fast det var ju 8 år sen nu förstås.... ;o))
    Hoppas du snart kan få mer hjälp/lindring!
    Ha de´ så bra som de´ går!
    Kram, kram från Pia

    SvaraRadera
  2. Världens finaste Rut!! <3 Vi längtar efter dej! :)
    Kram familjen Nilsfelt

    SvaraRadera
  3. "halvt" vet ni??? Vad tror ni det blir??? KRAM //Emelie

    SvaraRadera