torsdag 26 januari 2012

Sjukstuga

Hugo har feber och har varit jätte hängig hela dan. Suttit i mitt knä och halvsovit hela em/kvällen. Var livrädd att jag dragit hem nån smitta från jobbet, men när farmor Karin kom med den briljanta idén att det kan vara vaccinationen H fick för knappt en vecka sen som orsakar detta så kände vi oss något dumma här hemma. Självklart är det sprutan, doktorn sa ju att feber är vanligt mellan 5-12 dagar efter injektionen... Så där har vi förklaringen.

När vi frågade honom om han ville gå och lägga sig vid 19.30 så bara nickade han trött, la honom i sängen och han somnade direkt utan att bry sig om vad vi gjorde. Stackars liten. Hoppas han är bättre imorgon för då kommer farmor och farfar.

calici hägrar på jobbet, livrädd för att bli sjuk. Känt mig illamående hela dagen, men tror det är psykiskt. Efter jobbet går man och räknar ner de där 48 timmarna. Lagom tills man ska dit igen och plågas av att veta att man kan bli smittad. Är rädd i vanliga fall för allt vad magsjukor heter men nu när jag dessutom är gravid är jag såklart mer nojjig. En jobbig masjuka kan sätta igång värkarbete och det vill jag såklart inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar