tisdag 8 november 2011

Tisdag!

Blev inget inskolningssamtal igår utan vi tog det idag när jag skulle lämna lille H. Han verkar ha det bra på dagis trots lämningen som är fruktanvärd! Idag likaså. Han börjar gnälla/gråta redan på parkeringen och inne på dagis klamrar han sig fast i mig och vägrar släppa taget. Han gråter och tårarna dom rinner... Mina tårar rinner inombords! Försöker vara stark och inte vbisa att jag faktiskt oxå blir ledsen. Kommer själv ihåg hur fruktansvärt det var att bli lämnad hos dagmamman när man var liten!
Enligt personalen tystnar han strax efter att jag har gått och sen funkar det bra resten av dagen. Det enda som inte funkar är maten, han vill inte äta lunch på dagis utan han får sin gröt som vi har tagit med till honom istället. Det känns otroligt skönt att inte behöva ha honom på dagis fem dagar i veckan, i regel brukar det bli tre dagar per vecka och det tycker jag är lagom!

Strax är det dags för jobb, sen jag började jobba 80% tycker jag det är riktigt kul att jobba! Nu känns det som man orkar med både familj och jobb och mig själv...
Idag inleds v.16 REDAN!!! Tiden går, och magen börjar växa. Med H såg man att jag var gravid i v 20 ungefär, nu redan i v.15-16! Inte klokt, har redan blivit en tjockis! Och inte har vi hunnit med att ta någon magbild än!

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. VAAA!!??!! Vad roligt Tessan!! En liten bebis till! Stort grattis! När kommer den lill* då? Det känns som att vi snart måste ses!
    Stor kram!
    /Marlene

    SvaraRadera
  2. Kul att du bloggar igen!!!!!! :o))
    & ännu roligare....en "knodd" till på väg....JÄTTEGRATTIS till er båda!! Kul, kul!!!! :o))
    Ha de´ gott & må väl önskar vi i Västervik

    SvaraRadera