lördag 19 november 2011

Att veta och att inte veta...

Om en vecka är det dags för ultraljud!! Längtar! Ska bli så kul att få se min lille hyresgäst som för tillfället inte gör så mkt väsen från sig. Jag funderar inte så mycket kring om allting är som det ska och det är friskt, ganska skönt faktisk. Det känns som om allt ska vara bra, så det får vi hoppas! Tror jag känt någon rörelse från det lilla pyret där inne men inte varje dag utan väldigt sällan. Med H kände jag fosterrörelser i v.17 rätt så tydligt men då satt moderkakan baktill och vem vet var den sitter nu! Det är dags att bestämma om vi ska ta reda på vad det är för någon där inne på ultraljudet... Jag både vill och inte vil veta! Med H tog vi inte reda på det och det var ju sjukt spännande i slutet av graviditeten och en enorm morot på förlossningen! Men denna gången är jag nog mer nyfiken nu och det hade varit kul att kunna planera lite innan nedkomsten. Jag tror man får en djupare relation till bebisen i magen om man vet könet. Jaja...vi får se vad vi bestämmer oss för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar