torsdag 11 oktober 2012

Hypnotisören

Här om dan var jag och Linda på bio. Båda har läst hypnotisören och var spända på att se den. Jag bokade biljetter och eftersom jag aldrig varit på bio i sal 1 i Halmstad visste jag inte riktigt vilka platser som var bäst så jag valde högt upp där det kallades balkongen, tänkte inte på att det var en "riktig" balkong. Där satt vi alldeles ensamma uppe med en massa tomma platser bakom oss och tittade på denna läskiga film. Satt och gömde mig bakom min sjal. Riktigt läskigt var det. Jag tycker inte ens om att se sånna där rysare.
Filmen var okej men inte mer. Kändes som en mycket tunnare historia än boken, mycket var inte med och en del saker kände jag inte igen från boken. Oftast är ju boken bättre, så även denna gång. Men filmen är värd att se, det är ju Persbrant ;) Annars var skådespelarna sådär, Lena Olin tycker jag inte jätte mycket om och han som speade Joona Linna var rätt torr och tråkig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar