onsdag 31 oktober 2012

Egentid

Haft en härlig dag. Längtar såklart efter vår lille prins, men vet att han har det super bra hos farmor och farfar! Idag har dom besökt Astrid Lindgrens värld! Började dagen med sovmorgon. Väckte lilla Elle 07.30, tyckte det var dags att gå upp då! Hon låg på mage som vanligt när man kommer in på morgonen. Gick därefter in till stan, hade en date inbokad med Erika och Mio. Vi strosade runder på stan och sen åt vi en utsökt lunch på tre hjärtan. Sen bar det av mot Båstad för lite egentid hos frissan....




Eller...inte! Ellen ville inte alls vara hos mormor och moffe. Hon är jätte mammig och har så varit sedan den dan hon tittade ut! Gallskrek i höga skyn tills luften inte räckte till. Dom gick ut med henne i vagnen, hjälpte inte, gav henne mat, hjälpte inte. Så hon fick komma till mig och vara med hos frissan! 



Väl framme hos mig var hon glad igen! Nu var ju mamma nära. Så läsa skvallerblaskor och dricka kaffe (!) var inte att tänka på.


Hade en rejäl utväxt som skulle bort. Får alltid beröm för mitt tjocka hår. Trots håravfall och dålig kvalité pga amning! Klipper mig på salong 8 i Hemmeslöv, riktigt bra där.




Mamma var snäll som stannade och passade Ellen. Bara jag är i samma rum går det ju bra om någon annan håller henne.



Och så här blev resultatet. Lite längre än vad jag tänkt, men vill kunna sätta upp det. Vill jag ha det ljusare måste jag gå till frissan lite oftare än var 6:e månad! 
Har ni sett vilket fint halsband jag har!! Det finaste halsbandet! Det har Hugo gjort på dagis till mig! Hängde på hans plats när jag skulle hämta honom med en lapp där det stod till mamma! Det är så man smälter :) 

1 kommentar:

  1. Så fin du blev! Och så sjukt snyggt halsband! Beställer ett sånt tack! :)

    SvaraRadera