söndag 22 juli 2012

Ellen

Ellen gör framsteg hela tiden, så fort det går.....!! Hon är nu 2,5 månader. Och vänder sig på sidan...


Kan man ligga så här!? Ser jätte otäckt ut. Hon lägger sig så allt som oftast och vi lägger tillbaka henne på rygg och då blir hon förbannad på oss. Har börjat lägga rullade filtar runt huvudet så hon inte kan böja det så långt bak. Överrörlig!?? 


Hon har hittat sina händer och tycker dom är Jätte goda! Nappen spottar hon oftast ut, men händerna ska in.


Några kvällar har hon varit extra kinkig med amningen och inte verkat nöjd, testade flaska med ersättning och hon tog till sig flaskan på direkten och drack upp ersättningen....! Jahaja! Men det räckte nog med att hoppa över ett mål mat för min del för nu har där varit fullt med mjölk och hon verkar mätt och nöjd när jag ammat henne. Men känns otroligt skönt att hon tar flaskan. Hon är otroligt mammig, det är BARA jag som gäller, hon följer mig med blicken när jag går och oftast är det bara min famn som lugnar henne när hon är ledsen... vilket iof känns kul då Hugo aldrig varit mammig. Men att ha ett litet plåster på sig jämt kan vara ganska slitigt också. Hon blir inte lätt att lämna i framtiden!


Ännu en sån här otäck liggställning. 
Hon växer så det knakar och blir bara större och större, vår lilla Elle! Har stl 62 nu i kläder, snart kan jag börja sälja av de minsta kläderna på loppisen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar