söndag 14 juli 2013

En dag i Båstad!

Semestern börjar ta slut. Imorgon börjar allvaret för oss båda. Ola ska jobba tre veckor till sen har han semester igen och jag ska jobba två veckor sen är jag mammaledig fem veckor till innan jag ska börja jobba på riktigt. Mormor och moffe ska hjälpa oss med barnen dessa två veckor, det är vi såklart väldigt tacksamma för! 
Hugo längtar till imorgon när mormor och moffe kommer, jag längtar mindre till jag sätter mig på cykeln upp mot sjukhuset imorgon eftermiddag.

Men vi har haft en underbar semester, det har varit helande för själ och kropp för oss båda! Och vilken sommar vi haft sista veckan! Det har varit mycket strandhäng vilket jag älskar. Så egentligen är jag nog laddad för lite jobb. 


Idag tog vi en sväng till Båstad där tennisveckan hägrar. Erika, Jim och barnen följde med. Vi gick en runda i blåsten, stannade till på Gulstad, fikade på badkrukan, tog en sväng upp i byn och kollade in kläderna och vidare till lekplatsen igen där barnen lekte av sig. Tyckte inte där var så mycket folk ändå. Vi hade riktigt mysigt.


Var smarta och plastade in soffa och tv innan vi påbörjade slipningen och tömde rummet på alla prylar. Nu är det slipat och ska målas. Det går framåt i vår lilla hall/vardagsrums renovering! Längtar tills det är klart så jag får inreda lite! Tur jag sålt två veckor av min mammaledighet till att jobba, kan behövas en påfyllning på kontot! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar