söndag 17 juli 2011

Living on the edge!

Sista jobbhelgen innan semestern och jag blir sjuk! Snoret rinner på lille H, han är så förkyld och han har delat med sig av sin förkylning till sina förräldrar. Trodde jag skulle klara att jobba ändå för att få en karensdag är inget lyckat när en av föräldrarna går hemma. Igår preparerade jag mig med panodil, ipren och nezeril och gick till jobbet och försökte jobba på som vanligt. Trött, snorig och varm. Febern började göra sig påmind när panodilen gick ur kroppen framåt kvällen och hela natten har den varit där. Med en förkylning tycker jag att man kan jobba men har man feber då ska man stanna hemma både för sina kollegor,patienternas och sin egen skull. Så idag blir det en dag hemma i soffan med försök till att kurera sig.

2 kommentarer:

  1. Vad nu detta... Era stackare... Hittar ni alla förkylningar, ni hade ju just en... Vi är åter pigga här nu, Tilde håller sig i skinnet än så länge i alla fall... Krya på er! Längtar efter er! Kram o hälsa bror o Hugo

    SvaraRadera
  2. Uch och fy för förkylning. Hoppas att du snart mår bättre nu när härliga semestern börjar! ska ni hitta på ngt kul? Letar för fullt på en ersättare till den 12/8... hade varit super kul om vi kunde komma. Ta hand om er och njut av ledighet tillsammans så hoppas jag att vi ses snart. kramar

    SvaraRadera